Ikzelf eet erg graag havermout. Niet alleen omdat het gezond is, maar ook omdat het heel erg lekker is en je kunt er heel veel mee variëren. Nu ben ik soms een beetje standaard en saai en gebruik ik gewoon plantaardige melk 200ml en 40gr havermout, opwarmen en klaar. Maar soms wil je ook wel eens wat anders en wat meer variatie. En hoe heerlijk is het als het soms gewoon net een taartje is. Daar wordt je toch gewoon super blij van. Whoop whoop, hier 7 heerlijke manieren voor je havermout.

1. Appeltaart havermout

Ben jij ook net als ik zo dop op appeltaart, alleen jammer van die calorieën. De oplossing: voeg na het koken van je havermout stukjes appel, rozijnen en een snufje kaneel toe. Goed roeren et voilá, je havermout heeft nu de smaak van appeltaart

2. Havermout met banaan

Voor een stevig ontbijt voeg je een geprakte banaan toe aan je gekookte havermout. Deze combi wordt extra lekker als je een paar pure chocolade snippers toevoegt. Bijna net zo lekker als een banana-split! Alleen iets minder macro’s. Dat is toch fantastisch!

3. Perzik kwark havermout

Hou jij meer van een smeuïg en zoet ontbijtje? Voeg een theelepel kwark en een gesneden perzik toe aan je havermout. Jummie, dit eet heel makkelijk weg.

4. Bounty havermout

Ben jij ook zo dop op kokos en chocolade? Dan moet je deze variatie eens uitproberen! Voeg een eetlepel cacao toe aan je havermout voordat je het gaat koken. Als je havermoutpap bijna klaar is roer je geraspte kokos erdoorheen. Je kunt er nog voor kiezen door een paar amandelen toe te voegen.

5. Tropische havermout

Dit ontbijt is perfect om alvast in de vakantiestemming te komen. Vervang de melk door kokosmelk (dit doe ik overigens altijd, ik gebruik voor alles kokosmelk) en voeg een paar stukjes ananas en geraspte kokos toe. Hmmm, zie jij de palmbomen en witte stranden al verschijnen?

6. Pindakaas havermout

Amerikanen zijn dol op een broodje peanutbutter-jelly. Maar deze combi is ook heel lekker in je havermout. Voeg een eetlepel pindakaas (evt. met nootjes) en een eetlepel jam toe en pimp het op met stukjes walnoten.

7. Strawberry havermout

Voor een frisse start van de dag voeg je een beetje citroensap, verse aardbeien en gesneden munt toe aan je havermout. Yummy

8. Choco havermout

Deze is super simpel, maar zooo lekker. Gebruik i.p.v. gewone melk of kokos melk of welke melk je ook gebruikt. De melk van Oatly Haverdrank cacao. 200ml en 40gr havermout en lekker even koken. Super lekker.

Wat is jouw favoriete havermout variatie?

Liefs,

Johanna

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu