Het sluipt langzaam en ongezien naar binnen

De lunchboxen zijn ontstaan voor de liefde voor gezonde voeding. Echter ik dacht dat ik gezond at. Want door de vele reclames en trends worden we om de oren geslagen als het gewondevoeding betreft. 

Ik ben hier al jaren mee bezig en dacht dat ik gezond bezig was. Echter na steeds meer kennis te vergaren, bleek ik helemaal niet zo goed bezig te zijn. Na mijn zwangerschappen was ik een paar extra kilootjes aangekomen. Niet veel, maar ikzelf vond het fijn deze weer kwijt te raken. Na de eerste was ik precies na 6 maanden weer op mijn oude gewicht. Wel met behulp van een detox en daarna ging dit weer langzaam omhoog. Na mijn tweede was ik binnen drie maanden op mijn oude gewicht. Ook dit ging hierna weer langzaam omhoog.  

Tijdelijk oplossingen hebben totaal geen zin. Dit is maar tijdelijk en dus ook tijdelijk een resultaat. Nu precies een jaar geleden ben ik met een programma begonnen wat mijn leven wel echt heeft veranderd. Ik heb hier een opleiding in gedaan en heb geleerd wat mijn lichaam wel en niet nodig heeft. 

Uiteindelijk los van de gezondheid vallen we af door ons energiebalans lager te houden dan we verbruiken en komen we aan of het moment dat deze hoger is dan dat we verbruiken. Klinkt heel simpel en dat is het ook, maar tegenwoordig met zoveel producten is het heel lastig als je weinig tot geen kennis hebt van eten. Daarnaast is de verleiding om ons heen zo groot, dat het bijna onmogelijk is om hier niet in te vallen. Bushokjes, sociale media, tv en radio zit er vol mee.

Om de juiste resultaten te behalen is de balans in koolhydraten, eiwitten en vetten belangrijk. Afhankelijk van waar deze uitkomen. Dit hoeft niet "gezond" te zijn. Dit kun je ook bereiken door bijvoorbeeld een chocoladedieet te houden. Echter kun je dan wel veel minder eten als jij een paar kilo kwijt wilt. Dus kies jij voor 100gr chocolade of voor 500gr aardbeien? Die keuzes moet je maken. Het resultaat blijft gelijk als jij onder jouw kcal behoefte op een dag blijft. De hoeveelheid wat je met producten zoals chocolade kunt eten is vele malen minder dan met groenten en fruit. Daarom kun je het beter volhouden omdat de hoeveelheden veel hoger liggen en jouw honger gevoel dus ook veel minder om de hoek komt kijken. Daarnaast ga je met de "ongezonde" producten veel sneller over jouw totale energiebehoefte heen en dat is de reden dat je langzaam en ongemerkt elke keer iets zwaarder wordt. Het sluipt langzaam en ongezien naar binnen.

Wat kun jij hier nu tegen doen?

  • Ten eerste als je trek krijgt, kies niet meteen voor die lekkere trek waar je direct naar toeneigt. Eet eerst een groot stuk komkommer, mag helemaal, maar als die te groot voor je is, neem je de helft. Een hele komkommer is misschien maar 30kcal. Zeer laag, maar wel vullend. Na een hele komkommer is de trek in zoetigheid echt wel een stuk minder. Of bij nog steeds lekkere trek kun je het na die komkommer wel beperken tot 1 stuks, wat anders niet gelukt was en de hele Tony Chocolony op was gegaan. 
  • Drink veel water, dit geeft je een vol gevoel en neemt de lekkere trek ook weg;
  • Bereid voor wat je op een dag gaat eten. Zo hoef je niet meer te zoeken en voor te bereiden, wat tijd kost en dus even snel een "snelle hap" snel gemaakt is. 
  • Gebruik de lunchbox van Yoann. Hier kun je jouw maaltijden de dag van te voren al in voorbereiden of preppen. Zo houd jij controle over wat er naar binnen gaat. 

Bij interesse voor een voedingsschema op maat. Stuur gerust een e-mail naar info@yoann.nl. Samen kijken we naar je doelen en maken we een schema dat voor jouw past in jouw leefstijl, die ook voor jouw vol te houden is. 

Liefs, Johanna

 


Oudere berichten Nieuwste berichten


Laat een reactie achter

Berichten worden eerst goedgekeurd voordat ze geplaatst worden, bedankt voor je begrip.