Paars ijs van aardappel? Jazeker en dan niet de gewone aardappel, maar de Ube. Lijkt erg op de vertrouwde zoete aardappel, qua vorm, maar is dan gewoon hartstikke paars. En hierdoor geeft de paarse zoete aardappel dus een onwijs gave paarse kleur aan je eten. Volgens de echte kenners smaakt de Ube naar: kastanje, vanille, nootachtig (specifiek hazelnoot), pistache, witte chocolade en kokos. Ik ben om!!

Daarnaast bevat de Ube ook veel voordelen qua vitaminen. Zo zit de Ube vol met Vitamine A en C. Het bevat koolhydraten, maar wel de langzame koolhydraten. Waar we een lang vol gevoel van hebben. Kortom dit vraagt om een recept en deze mooie kanjers te verwerken in ijs. Volgende keer maken we een taart.

Paars ijs maken zonder suikerWat heb je nodig?

  • 300gr Ube Zoete aardappel
  • 125ml Room (slagroom)
  • 2 shots Natrural Vanilla van Personal Protain
  • Ipv 2 shots, kun je er ook voor kiezen toch suiker toe te voegen. Gebruik dan 35 gr. Rietsuiker.

Zo maak je paars ijs zonder suiker:

Schil de Ube en snijd deze in kleine blokjes van ca. 1 cm. Doe deze in de pan en kook de blokjes 15min. Na het koken doe je deze in een bakje en laat deze minimaal 3 uur invriezen. Vervolgens kun je wanneer de Ube goed bevroren is, deze in de keukenmachine doen, met de overige ingrediënten en mix net zo lang tot deze een romige gladde massa is en klaar is kees. Zeer simpel en zo klaar. Alleen even geduld voordat het goed bevroren is.

Voedingsinformatie

100gr Ube ijs: 400kcal | Vet 30gr | Koolhydraten 27gr | Eiwitten 4gr

Bevat lactose en melkeiwit
Een bolletje is ca. 60gram.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu